Licznik odwiedzin :)

sobota, 1 października 2016

# 55 Jubileusz Szkoły / wywiad z trzema absolwentami

Wywiad z trzema Absolwentami Liceum
A.A.K: W którym roczniku uczęszczali Państwo do szkoły?
A(-bsolwenci): Uczęszczaliśmy do tego liceum w latach 1962-1966
A.A.K: Kto był Państwa wychowawcą?
A: Pani Bednarczuk, która była wspaniałą kobietą! Mile wspominamy ją ze względu na to, że interesowała się każdym z nas z osobna. Wszystkich swoich nauczycieli wspominamy bardzo mile.
A.A.K.: Mogliby Państwo przywołać jakieś miłe wspomnienie związane ze szkołą?
A1: Prywatki! To było coś! Uciekaliśmy z lekcji na wagary, nad rzekę w dzień wiosny. Ale najśmieszniejsze było to gdy któregoś roku podczas wagarów spotkaliśmy Panią od rosyjskiego zwaną przez uczniów „Ptica” (z ros. Ptak). Była bardzo wymagającą nauczycielką.
A2: Miło wspominam naszą drużynę, graliśmy w kosza, miałam numer 10-ty i byłam na ataku (uśmiecha się). Wygraliśmy wtedy Mistrzostwa Polski-cudowne uczucie.
A3: A  ja miło wspominam moją maturę. Nie chciałem jej zdawać, aby móc jeszcze rok chodzić do szkoły, w której była moja ukochana. W dniu matury przyjechała pod mój dom Pani Bednarczuk i wyciągnęła mnie z łóżka, nie chciałem iść ale zmusiła mnie. Chociaż byłem przeciętnym uczniem i popadałem ze skrajności w skrajność, to zdałem maturę na wysokim poziomie! Teraz jestem Profesorem na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu.  Teraz kiedy jestem profesorem i jestem po tej drugiej stronie, widzę, że uczniowie są tacy sami jak kiedyś, młodzież nic się nie zmieniła.





Wywiad z Panem Mrozkiem

A.A.K.: Był Pan uczniem, nauczycielem czy dyrektorem naszej szkoły?
A:Byłem wszystkim, nauczycielem i dyrektorem 0d 1952 roku.
A.A.K: Jak Pan wspomina dawne czasy?
A:Były to inne czasy, inna młodzież. Będąc dyrektorem miałem 1300 uczniów w swojej szkole! Najliczniejsza klasa liczyła 75 osób, nie to co teraz 20 osób w jednej klasie.  (wywiad niestety został przerwany z przyczyn od nas niezależnych)



(oba wywiady przeprowadziły: Asia Leszko, Asia Kenigsberg, Kornelia Bielińska)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz